نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3602
-
الف
+

به بهانه نشر سریال «شمس العماره» از آی فیلم2؛ باشندگان کابل از معیارهای انتخاب همسر گفتند

شماری از باشندگان کابل در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2 درپیوند با معیارهای خود برای ازدواج صحبت کردند.

شمس‌العماره سریالی طنز که لحظاتی جالب و دیدنی را خلق می‌کند، در حال حاضر از طریق شبکه تلویزیونی آی فیلم۲ نشر می‌شود و مورد استقبال گرم کشورهای فارسی زبان به‌ویژه افغانستانی‌ها قرار گرفته است.

یکی از سوژه‌ها و نقاط برجسته و آموزنده سریال شمس‌العماره چگونگی انتخاب همسر است که خبرنگار آی فیلم۲ پیرامون معیارهای آن با شماری از شهروندان کابل به گفت‌وگو پرداخته است.

«مهدی علوی‌نژاد« یکی از شهروندان کابل به آی فیلم۲ گفت: چیزی که برای من در انتخاب همسر مناسب اهمیت دارد، در گام نخست شخصیت جانب مقابل است، زیرا شخصیت مهم‌ترین عنصر رفتاری انسان‌ها است و چارچوب رفتاری آن‌ها را تعیین می‌کند.

علوی‌نژاد افزود: در گام‌های بعدی داشتن اخلاق نیکو، ایمان‌داری و داشتن خانواده برازنده است، چون تمام این مسایل ترسیم کننده برخوردهای‌مان در مواجهه با یک‌دیگر است.

به گفته وی، آنچه که سبب خوشبختی یا تیره بختی در زندگی مشترک می‌شود، حاصل رفتارهای ما است که یا به گونه منطقی و انسانی باهم تفاهم می‌کنیم و یا نمی‌توانیم به یک تعامل منطقی دست یابیم و همه چیز را ویران می‌کنیم.

در همین حال «عارف حسینی» جوان افغانستانی به آی فیلم۲ گفت:  به باور من معیارهایی که باید یک شخص در انتخاب همسر در نظر بگیرد، خیلی زیاد است و اما در گام نخست زن باید دین‌دار باشد.

حسینی افزود: اخلاق یکی از مهم‌ترین ویژگی همسر است و سازگاری آن با اخلاق ما مهم  خواهد بود ؛ از سویی هم طرف مقابل باید تربیت خانوادگی درست داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی همسر باید تحصیل یافته باشد و یا حداقل از تحصیلات ابتدایی برخوردار باشد.

«شکریه سما» بانوی جوان افغانستانی در پاسخ به سوال خبرنگار آی فیلم2 که معیار شما برای ازدواج چی می باشد، با لبخند گفت: من در انتخاب همسر مشکل پسند هستم و برایم اخلاق نیک و سواد کافی اهمیت زیادی دارد.

سما افزود: تحصیلات جانب مقابل برایم بسیار مهم است و از جانب دیگر باید وضعیت مالی خوبی هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: در کنار موارد یاد شده، همسرم باید همان شخصی باشد که من به وی علاقه داشتم یعنی باید قلباً دوستش داشته باشم.

در همین حال «ذوالفقار محمدی» یکی دیگر از باشندگان کابل به آی فیلم۲ گفت: اولین معیار برای انتخاب همسر از دید من برابری وضعیت زندگی، سطح علمی، فکر و توانایی است، نه بلندتر و نه کمتر.

محمدی افزود: در شرایط کنونی داشتن سواد مهم است و حداقل طرف مقابل باید فارغ از صنف دوازدهم باشد.

وی تصریح کرد: دوست داشتن دو طرفه و همچنان درک و صداقت تحت هر شرایطی از زندگی در دنیای مشترک خیلی مهم است.

و اما در مورد سریال شمس‌العماره، ماجرای سریال از زمانی آغاز می‌شود که جشن عروسی‌ای در شمس‌العماره در حال برگزاری است، اما اتفاقی در این مراسم رخ می‌دهد که همه خاندان را دچار تلاطم می کند. پس از مراسم هر کس می‌خواهد اتفاق شام عروسی را به نفع خود پیش ببرد.

در سریال شمس‌العماره، هانیه توسلی نقش مرکزی را که لیلا نام دارد، بازی می‌کند. او دختر آقای گشایش است و قرار است عمارت رهایشی شمس‌العماره به او برسد، به شرط این‌که او از امتحان پدر مرحومش سربلند بیرون بیاید.

مسعود رایگان (هرمز)، رویا تیموریان (پری)، فرهاد آئیش (رحمت)، مهرانه مهین‌ترابی (عمه)، مرجانه گلچین (زیور)، سروش صحت، ارژنگ امیرفضلی، اردلان شجاع‌کاوه، علی قربان‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مهوش وقاری و ... بازیگران اصلی سریال شمس‌العماره هستند.

این سریال هر روز ساعت 7 عصر به وقت تهران و کابل و 7:30 عصر به وقت دوشنبه از کانال تلویزیونی آی فیلم2 نشر می شود.

ا ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر